På vej til Elefanttræningslejren, skal hilse at sige det gyngede helt vild da vi gik over her, kun 3 mand ad gangen

Nå her er da vist flere end 3

Elefanten er Thailands nationaldyr, men alligevel har den det svært. Bestanden af elefanter er styrtdykket, og selvom at mange gør et kæmpe stykke arbejde for at redde dem, ser det meget sort ud. Her i Chiang Dao ligger der imidlertid mange elefantlejre som forsøger at beskytte deres prægtige dyr.

Så går det derud af stille og rolig forøvrigt den eneste dag på turen der kom lidt regn, men det betød ikke noget, det var en fantastisk oplevelse, at se og nyde de prægtige dyr

juhuu det er os!!!

Her på ryggen af vores elefant den hed forøvrigt Mumi

Efter endt tur, var der uddeling af bananer, og de behøvede ikke at skrælle dem, kunne tage en hel klase ad gangen

Så på ved til det daglige bad

Så skal der bades

Ryddes op på træningspladsen

Hilse pæn på publikum

Flyttes og stables træstammer

Af og på stigning

Elefanten her havde kunstneriske evner

Flot!!! og billedet kunne købes bagefter..

Efter elefant turen, var det tid til sejlads på tømmerflåder på Mekong floden, dejligt at flyde stille og rolig ned af floden, og kun høre naturens lyde.

Dejlige rejse venner Anette og Mogens

Der sidder 4 mand på en tømmerflåde, den ene er f.... . ...... osv.

En hel time i denne fredfyldte natur, en sand lise for sjælen, på en ellers hektisk rundrejse

Efter endt tur med tømmerflåderne, blev de fragtet tilbage til udgangspunktet på en gammel skrammel af en lastbil..

Vandbøffel camp.

Så fik vi lige gennet Daniel ud i vandet, og plante ris

her stampes skallerne ris skallerne løse

og sigtes

De hedder ikke vandbøfler for ingenting, de gik bare helt under vandet, dejlig køligt efter endt arbejde

Her er vi ankommet til vores hotel Chaing Mai Plaza Hotel, hvor vi havde de sidste 2 overnatninge på rundrejsen

Flot velkomst

Om aftenen var vi til thailandsk aften

Typisk Thairetter altid med ris til

Doi Suthep templet har nok den smukkeste udsigt af alle templer i Thailand, den ligger i ca. 1000 m højde, den er bygget i Lan Na stil som har været dominerende i Chang Mai i mange århundrede

Peter er født en mandag, og er en rotte
jeg er født en tirsdag og er en kanin

Hver dag i ugen har sin Budda, og man holder sig til den hvis ugedag man er født, og man går op i hvilken dyre tegn man er født i Peter er født en mandag, og er en rotte jeg er født en tirsdag og er en kanin

Her bag døren til venstre sad en munk, og vi kunne blive velsignet, vi lagde os ned på gulvet som vi havde lært, og der blev stænket vie vand over os i rigelige mængder!!!, dernæst fik vi et hvidt bomuldsbånd om armen, vi damer af en assistens, for munkene må ikke røre en kvinde...

Nede igen af de over 324 trappetrin

Så skulle vi på kokke skole, og først skulle der handles ind på ferskvare markedet, udstyret med små kurve, blev der købt ind, under kyndig vejledning af vores underviser og rejse guide

På Baan Hongnual Cookery School blev vi behørigt iført forklæde med klud i lommen, og kokkehue

Flotte kokke!!!!

Man siger godt nok mange kokke fordærver maden, men den smagte fortrinlig, og ellers var det jo også vores egen skyld, vi skulle jo selv spise det, vi lavede hver vores portion

Pad Thai Fried Noodelles Thai Style
lige til 5 stjerner!!!

Pad Thai Fried Noodelles Thai Style lige til 5 stjerner!!!

Her laves fyld til Por Piah Spring Rools, det eneste hvor vi lavede i fælleskab

Her de søde piger som hjalp os på kokke skolen, det var sjovt at prøve, og nu kan mændene også lave mad!!

Her forlader vi Chang Mai, og flyver tilbage til Bangkok, derfra er der en køretur i bus på 3 timer til Hua Hin